×
×

رئیس مرکز اسلامی گلستان: همگرایی مدارس علمیه خواهران با تلاش خالصانه و رضایت‌محور به جایگاه ارزشمند علمی و فرهنگی رسیده است

  • کد نوشته: 6467
  • ۱۲ آذر
  • 33 بازدید
  • ۰
  • حجت الاسلام دیلم، بر نقش بی‌بدیل تلاش‌های ایثارگرانه اساتید و مدیران در پیشرفت مدارس علمیه خواهران تأکید کرد و گفت: مدارس علوم دینی خواهران با همراهی خانواده‌ها و با هدایت مدیران توانمند در دو عرصه علمی و اجرایی، امروز جایگاهی اثرگذار در استان یافته‌اند.
    رئیس مرکز اسلامی گلستان:  همگرایی مدارس علمیه خواهران با تلاش خالصانه و رضایت‌محور به جایگاه ارزشمند علمی و فرهنگی رسیده است
  • نشست صمیمی حجت الاسلام دیلم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آکو معاون آموزش دبیرخانه و آقای پناهی مدیر حوزه دبیر شورا، با جمعی از اساتید و مدیریت مدرسه علمیه خواهران ام الابرار شهرستان آق قلا، برگزار شد.

    رئیس مرکز اسلامی گلستان، در ابتدای سخنان خود، به تشریح روند شکل‌گیری و پیشرفت مدارس علمیه خواهران در استان گلستان پرداخت و گفت: مدارس علمیه خواهران، با همت و تلاش خالصانه بانوان و همراهی خانواده‌ها، توانسته‌اند در هفت الی هشت سال گذشته جایگاه علمی، فرهنگی و آموزشی ارزشمندی پیدا کنند. تلاش و فداکاری اساتید و مدیران، بدون چشم‌داشت مالی و برای رضای خدا، موجب شده است مسیر رشد مدارس علمیه هموار شود.
    حجت الاسلام دیلم، با اشاره به نقش مدیران کارآمد مدارس علمیه، اظهار داشت: بعضی مدیران تنها در امور اجرایی فعالند و با مباحث علمی فاصله دارند. برخی دیگر صرفاً علمی هستند و تجربه اجرایی ندارند، اما استادان و مدیرانی که همزمان هر دو جنبه را در کنار هم دارند، قادرند تصمیمات استراتژیک و راهگشا اتخاذ کنند.
    وی، به تاریخچه مدارس علمیه خواهران در استان اشاره کرد و گفت: مدارس علوم دینی خواهران در بدو تأسیس با چالش‌هایی از جمله محدودیت‌های فرهنگی، فقهی و ساختاری مواجه بودند، اما با تدبیر و تلاش مستمر اساتید و مدیران، امروز شاهد حضور بانوان توانمند در عرصه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی هستیم. مدارسی مانند الزهرا و ام الابرار، نمونه‌های موفقی هستند که با همت خانواده‌ها و بانوان علاقه‌مند شکل گرفته و توسعه یافته‌اند.

    رئیس مرکز اسلامی گلستان، با تأکید بر لزوم ایجاد انگیزه، اعتماد و حمایت مستمر از مدارس علمیه، اظهار داشت: وظیفه ماست که از این مسیر پشتیبانی کنیم، موانع را برطرف کنیم. مدارس علوم دینی که نظم و برنامه‌ریزی دقیق دارند، بیشتر مورد اقبال مردم و جامعه قرار می‌گیرند و مسیر رشد آن‌ها هموارتر خواهد شد.
    حجت الاسلام دیلم، همچنین درباره برنامه‌های آموزشی و نظام‌مند مدارس علمیه خواهران بیان داشت: هدف ما تربیت طلبه‌ها و مبلغان بانوی توانمند و متعهد است تا بتوانند در سطح ملی و بین‌المللی به خدمت جامعه و ارتقای فرهنگ دینی خانواده‌ها بپردازند. دروس تکمیلی، روانشناسی، فن بیان، جامعه‌شناسی و تاریخ از جمله برنامه‌هایی است که در کنار دروس اصلی حوزه ارائه می‌شود تا طلبه‌ها آمادگی کامل برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی داشته باشند.
    وی، در ادامه به اهمیت عدالت آموزشی و نگاه جامع به تمام مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که حمایت و امکانات ارائه شده به یک حوزه نباید موجب محرومیت یا نادیده گرفتن دیگر حوزه‌ها شود. همه مدارس و حوزه‌ها باید با نگاه منصفانه مورد حمایت قرار گیرند و امکان رشد و پیشرفت برای همه فراهم شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *