×
×

برگزاری دوره آموزشی به منظور چگونگی صدور مجوز الکترونیکی کارگزاری توزیع و فروش نهاده های کشاورزی

  • کد نوشته: 6719
  • ۲۳ آذر
  • 17 بازدید
  • ۰
  • مجید محمدی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: دوره آموزشی به منظور چگونگی صدور مجوز کارگزاری توزیع نهاده های کشاورزی به صورت الکترونیک از طریق سامانه مجوز های دولت( سماک) باحضور١٠٠ نفراز کارشناسان تولیدات گیاهی شهرستانهای استان و‌مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان و کارگزاران توزیع و فروش نهاده های کشاورزی از بخش های خصوصی ، تعاونی های تولید و روستایی با تدریس ، توسط خانم سحر حمیدی ‌‌مجری طرح صدور مجوز الکترونیکی کشاورزی و اخذ کد عاملیت‌و تمدید قراداد کارگزاری های مدیریت نگهداری ، توزیع و حمل و نقل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در محل سالن جلسات معاونت آموزش مرکز تحقیقات و‌آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گرگان واقع در گرگان ، جرجان پنجم برگزار شد.
    برگزاری دوره آموزشی به منظور چگونگی صدور مجوز  الکترونیکی کارگزاری  توزیع و فروش نهاده های کشاورزی
  • در ابتدای جلسه مجید محمدی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت:از آنجایی که صدور مجوز های کارگزاران از طریق در گاه ملی مجوز های کشور و به صورت الکترونیکی انجام می شود،متقاضی می بایست در درگاه مذکور،استعلامات برخط را انجام داده و سپس به درگاه ملی تخصصی وزارت جهاد کشاورزی( سامانه سماک ) انتقال یافته، تا اطلاعات و مدارک بارگزاری شود ، از این رو بعد از تایید های لازم در صورت دارا بودن تمام شرایط مربوطه ، مجوز الکترونیکی برای متقاضی صادر می شود.
    وی تاکید کرد : در حال حاضر، در سامانه سماک بیش از۱۰۰ نوع مجوز و پروانه ارائه می شود که از جمله انواع این مجوز ها می توان به مجوز های تاسیس، بهره برداری ، نوسازی، ابطال، انتقال، موافقت اصولی و۰… اشاره کرد:
    درحال حاضر تعداد١٣۴ انبار کارگزاری در شهرستانهای استان عملیات توزیع کود یارانه ای بین کشاورزان را انجام می دهند.
    محمدی همچنین. به چند مورد از مزایا و نقاط قوت سامانه مجوز های الکترونیکی کشاورزی اشاره کرد:
    ۱-صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش تردد و جابجایی غیرضروری؛
    ۲-تسریع و تسهیل در امور و تکریم ارباب رجوع محترم؛
    ۳-کاهش هزینه ها؛
    ۴-حذف بروکراسی و کاغذ بازی های ناکارآمد و کاهش اسناد بایگانی؛
    ۵-افزایش قدرت نظارتی مدیران در سطوح مختلف سازمانی؛
    ۶-افزایش سلامت و شفافیت در سطوح مختلف اداری؛
    ۷-کاهش زمان انجام برخی از فرآیندها.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *